Šiuolaikinė ugdymo praktika skatina individualų mokinių įsitraukimą į mokymąsi, jų asmeninės patirties pritaikymą, siekiant išspręsti uždavinį, pasiūlyti sprendimą situacijai, pastebėti priežasties ir pasekmės ryšį. 

Kai kurie edukologai pabrėžia, jog mokiniai, turėdami galimybę tyrinėti, eksperimentuoti, kurti bei klysti, dažnai pralenkia pasiekimais savo bendraamžius, besimokančius tradicinėse aplinkose. (Sharifi N. ir Dr. Shariati M., 2017)

Geros mokyklos koncepcijoje pabrėžiama, jog ugdymas šiandieninėje mokykloje turėtų būti dialogiškas ir tyrinėjantis. Netikėti iššūkiai anglų kalbos pamokose rugsėjo mėnesį laukė III ir IV gimnazijinių klasių mokinių, besimokančių Kalvarijos gimnazijoje. Įgyvendinant ilgalaikį anglų kalbos ir chemijos projektą ,,Siekiu gyventi sveikai ir švariai: stebiu, patiriu, kuriu", rugsėjo 10 d. III klasės mokiniai domėjosi amino rūgščių savybėmis, aprašinėjo eksperimentus, pritaikydami pakartotą gramatinę kategoriją. Trečiokams dar yra numatytos veiklos netradicinėse aplinkose - Marijampolės pieno konservų UAB ,,Pieno milteliai'' gamybos ceche, Kalvarijoje, bei chemijos pramonės įmonėje „Profline“.

Rugsėjo 24 dieną Kalvarijos savivaldybės mokytojai dalyvavo atviroje anglų kalbos pamokoje. Ketvirtokai aktyviai dirbo grupėse, siekdami pastebėti asociacijas tarp šalių ( Didžiosios Britanijos ir Australijos ) nacionalinių himnų tekstų ir būdingų nacionalinio charakterio bruožų.

Mokytoją visada įkvepia mokinių refleksijos, jog tokiose pamokose įgytos žinios išlieka ilgiau. Juolab, mokslininkai Sharifi N. ir Dr. Shariati M. taip pat akcentuoja, kad patirtinis mokymasis motyvuoja mokinius mokytis.